Amsterdam H1 – Protos 21-1-17

Ok, ik mag weer een verhaal over de wedstrijd schrijven.
We mochten weer aantreden in onze inmiddels twee thuishaven, de Laan van Spartaan. Van te voren waren was er een goede stemming, want of onze fransman het nu toe wilt geven of niet, hij was 1 minuut te laat in de hal wat betekend dat hij maandag moet staan. Ook onze nieuwe aanwinst, Maarten, mag zich opmaken voor billenbrand want je inspeel shirt in de hal laten liggen kan echt niet.

Ok, ik mag weer een verhaal over de wedstrijd schrijven.

Na twee overwinningen hadden we zin in en gingen we spelen voor revanche op de uiterst teleurstellend verlopen wedstrijd in Utrecht. Met iets vertraging door de wederom de badmintonners begonnen we aan de wedstrijd.

Het eerste punt was meteen een opmerkelijke, na service van hun speelde onze libero heel tactisch de bal precies op de voeten van hun linksvoor. De beste man dacht misschien dat de bal aan onze kant bleef want hij deed er niets mee. 1-0 voor ons. Dit was eigenlijk ook het enige vermakelijke wat er vanuit onze kant in deze set gebeurde. 16-25

Na wat wissels gingen we de tweede set in met goede hoop, zij speelden namelijk niet op het niveau wat ze konden en wij eigenlijk ook niet, er lagen dus kansen. Deze set ging een stuk voorbaardiger dan de eerste. We gingen lang gelijk op met Protos en hebben ook nog op setpunt gestaan. Helaas hebben we niet kunnen afmaken en verloren we ook deze set met 25-27.

Er zaten net teveel onnodige foutjes in ons spel, als we deze eruit kunnen krijgen dan hadden we zeker een set kunnen winnen want het spelbeeld uit set 3 en 4 waren vergelijkbaar met set 1 en 2. Set 3 ging met 19-25 naar Protos en set 4 met 23-25 naar de tegenstander.

We hebben onszelf zeker tekort gedaan door geen set te pakken. Na deze teleurstelling hebben een aantal van ons besloten om wat bier te gaan drinken en waren uiteindelijk ook nog terug te vinden in onze echte thuishal. Hier had namelijk het altijd gezellige Spuyt toernooi plaats gevonden.
Volgende week spelen mogen we weer aantreden in Voorburg tegen Haaglanden. Hier mogen we de 2-3 van onze eerste ontmoeting goed maken.

Comments are closed.